tisdag, juli 19, 2011

Sten Sture söker nytt hem

 





Sten Sture möter mig vid dörren varje gång jag kommer hem, han jamar och vill bli kramad en stund och han slickar mig på handen för att visa sin kärlek. Har jag varit borta länge varvar han slickande med lite nafsande med sina vassa tänder.

Han gör mig sällskap i soffan när jag tittar på tv eller sitter vid datorn, han är nöjd bara jag är i samma rum, då spinner han och snarkar fridfullt.


På kvällarna sitter han och väntar på att jag ska gå och lägga mig och så fort jag reser mig från soffan hoppar han upp och springer före in i badrummet, sätter sig på toastolen och tittar på när jag borstar tänderna. Många gånger ligger han med tassen i min hand tills jag nästan somnat, då hoppar han oftast ner eller lägger sig vid mina fötter.  På morgonen när jag slår upp mina ögon sitter Sture där och tittar på mig, jamar godmorgon och skriker högt om jag snoozar. Om jag ändå gör det lägger han sig på min kudde och börjar slicka och tugga på mitt hår tills jag går upp.

När jag öppnar kylskåpet hoppar han upp på sin lilla pelare och viftar med tassen, för han vet att vid vacker tass får man godis. Efter försök med olika sorters mat har vi kommit överränns om att små portionsburkar med Gourmet Gold Mousse är det som är godast :)

Om det åskar blir han orolig, han kryper ihop som en mask och ibland kan det vara så illa att han lägger sig platt på golvet under sängen och hyperventilerar eller ligger stilla med tungan ute. Det bör dessutom påpekas att han tycker att regn är ganska otäckt, ja det finns mycket han är rädd för, men det kan jag inte lista här, då blir bloggen för lång.

Han trivs bra inomhus, men han vill ha tillgång till ett fönster med spännande vy och frisk luft. Lyckas man få ut honom så gillar han att strosa omkring, men helst inte bli släpad i koppel. 

 Lite skraj blir han om det kommer många barn, eller vuxna som skriker. Men i övrigt så är han social!

Sten Sture älskar skor! Ofta ligger han och kramar och kelar med skorna, ibland släpar han iväg skorna så man får leta efter dom när man har bråttom, ibland lägger han kletig godis i dom. Men oftast nöjer han sig med att bara pröva dom.

Han lekar apport med godis, men då ska det vara små godisar, runda... Små bruna halstabletter funkar bra :)

Han är underbart vacker, rolig, smart, knasig och kelig och han söker ett hem där han kan få uppmärksamhet och bli klappad ofta. Han vill ha lugn och ro, men ändå någon som kan stimulera kattungen inom honom...

Tror Sten Sture vill bo hos dig som har vuxna utflyttade barn, som gärna är hemma på heltid eller kanske har ett deltidsjobb. Du kan bo på landet eller i stan, men om du bor på landet är det bra att veta att JAG har svårt att tro att Sture skulle bli en bra råttfångare, en gång fångade han en mygga och åt upp den, men det är nog också så långt hans jägarinstinkter sträcker sig...

Om detta är du eller om det är någon du känner så hör av dig till mig, för hur mycket jag än älskar min Sten Sture så kan jag pga omständigheter inte ha honom kvar...  Jag behöver ha minst tre referenser och personligt brev samt prövotid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar