onsdag, januari 02, 2013

Åsa betygsätter Örebro

Älsklingen började jobba idag så jag tog mig upp på staden. Började med en frukostbuffé med bästa C, länge jag träffade henne så vi hade massor att ta igen. Älskar verkligen frukosten på JAVA, den får en stark 4,4 av 5 möjliga. Tycker verkligen ni ska testa den. Och man får sitta hur länge som helst och ta påtår efter påtår av kaffet!

Lite senare träffade jag tre trevliga töser från Gullspång/Hova. Fick äran att guida runt dem i staden och visa dem alla smultronställen vår stad har att erbjuda! Efter hektiskt tokshoppande på rea blev de hungriga och jag tog med dem till Stora Örebro där vi åt en mäktig men ack så god lunchbuffé. Jag tog en gräddig pytt som absolut får godkänt, skulle vilja ge den en 3a, men det var så trevligt bemötande och gott kaffe på maten och restaurangen är så fin så betyget höjs allt till 3,8 av 5. Vill tipsa om att inte sitta i den något intetsägande matsalen längst in, sitt istället så ni ser ut.

Framåt kvällen när Gullspångingarna gett upp och åkt hem satte jag mig på kaféet som jag verkligen inte kommer ihåg namnet på som ligger i Galleri Oscar C med en kompis. Blev lite fläskfilé som nog kan få betyg 2.9. Helt klart godkänt, men inget extra. Blev ju minus att inte kaffet ingick, men helt ok som ett mitt i gallerian restaurang/kafé. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar