tisdag, februari 12, 2013

Fettis-dagen

Idag är det min dag, min och alla andra fettisar som ska fläska till sig lite extra inför den långa fastan! Jag har sparat mig inför den här dagen, jag har gått förbi konditorier som skyltat med dessa gräddiga bullar, men jag har stått fast! Inga semlor förrän fettis-dagen!

Har inga lektioner idag utan sitter hemma och studerar antiken, matematiken och börjar nosa på medeltiden i Island. Jag har lagt ut desperata, pinsamma meddelande på alla sociala medier. Ett rop på hjälp! Men ingen hjälp finns att få.
Meddelande om att det finns gott kaffe att få om bara en vänlig själ kommer över med en semla, men nej!

Så här såg mitt 10-, 11- och 12-kaffe ut (varning för starka patetiska bilder)


















Jag har funnit en lösning...

Ikväll ska jag baka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar