måndag, mars 18, 2013

Ok! Då kör vi!

Projekt fixa-åsas-kropp startar idag, nu! Läste på FB, min vän S skrev något om "fitness challange". Jag har verkligen ingen aning om vad just hon menar med det, men ordet satte igång mig. Jag ska fixa det sista på min kropp nu, de sista kilona ska väck, jeansstorleken ska ner, och magen ska förminskas! Kondisen ska öka, och kroppen ska bli starkare!

Jag tror faktiskt det går, jag är riktigt säker på det till och med. Om jag ser förändringen sen ett och ett halvt år så är den enorm. Jag väger mindre, jag är starkare, smidigare, jag orkar mer och storlekarna på kläderna har gått ner.

Om någon sa att jag måste leva resten av mitt liv med den kroppen jag har idag så skulle jag inte sörja, jag tycker om min kropp, men det skadar inte att serva den, förbättra och se till att den håller ytterligare många år.

Så där ja!  Nu ska jag sätta mina konkreta mål, här på bloggen där alla kan läsa. Och ja, jag ska börja med en daglig blogg igen. Och nej, jag tänker inte enbart skriva om mina kilon hit och dit. Jag ska skriva om nystarten! Våren är starkt på ingående och det är dags att vakna till liv nu, komma ut, leva lite. Och, det är dags att på allvar ta tag i studierna så jag inte sitter med ångest i maj över allt som inte blev gjort!

Hoppas jag har några läsare kvar efter mitt långa avbrott!
Och är du ny läsare så hälsar jag dig välkommen till åsas verklighet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar