söndag, juni 16, 2013

Party-nissarnas morgon

Klockan närmar sig tio och jag ligger nerbäddad i en superskön husvagn efter en riktigt rolig festkväll

Vaknade vi sju, ålade mig ur sängen, hittade en iskall cola och sög i mig den som om det gällde livet,  vilket det också gjorde. Försökte lokalisera mig tillbaks till sängen, det gick hyfsat bra trots att kudden snurrade.  Fick stopp på den och sov en timme till.

Mitt vätskebehov var ännu inte stillat så jag sög i mig ett par muggar passionsfrukt, inte mitt första val, men nöden har ingen lag.
Älsklingen vaknade, klädde på sig för att gå på dass. Innan han gick passade han på att lägga av en avlopps-bakis-prutt vilket fick mitt illamående att komma tillbaka.  Försökte hålla huvudet stilla och tänka på något roligt.  Hade precis lyckats somna när något stort dunsa ner bredvid mig. Jag älskar dig så mycket älskling!

Behovet av att sova var fortfarande stort,  och jag kände hur kroppen slappnade av och de vackra drömmarna började komma... då började något snörvla bredvid mig, det blev värre och värre och blandades med djupa suckar.  Älskling var täppt i näsan och kunde inte sova. Jag sympatiserade en stund, vände mig om och försökte sova. Vaknade av: är du säker på att det inte finns någon nässpray? Ålade mig ännu en gång upp, rotade fram nässpray.
Sov!

Nu kom sms från värdparet att hotellfrukosten är serverad.

GoMorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar