fredag, september 20, 2013

Fine! Kalla mig pryd då!

Varför är grova kränkningar, våldtäkter och detaljerad misshandel underhållning? Varför görs sexscenerna i dagens filmer lika detaljerad som i en p-rulle?
Och varför, varför skulle jag vilja sitta i en tv-soffa och se på detta?

Underhållningsvåldet i film och spel blev grövre hela tiden och människor tittar med apatiska blickar på detta. De lämnar soffan efteråt, totalt oberörda. "Vadå, det är ju inte på riktigt"

Är det bara jag som är känslig eller rent av pryd? För jag mår sjukt illa efteråt. Det jag hört och sett kan sitta kvar i mig i flera dagar, vissa saker i flera år.
Detta är inte underhållning för mig.

Jag kan förstå att för att göra handlingen spännande i en deckare, thriller, action eller till och med i en kärleksfilm så måste kanske dessa bitar vara med, men varför måste man visa allt? 
Varför måste jag matas med blod, skrik och könsorgan? 

Jag önskar det kunde göra fler filmer med klass, kvalitetsfilmer som har spänning, kärlek och intriger men som är så välgjorda att inte äcklet behöver vara med för att väcka känslor. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar