måndag, september 23, 2013

önska kostar ingenting


Jag är så trött att jag bara vill ge upp. Jag vill skita i allt vad studier och träning och städning heter...

JAG VILL INTE 


Som tur är så bromsas jag av tanken på konsekvenserna!

Utan studier blir jag arbetslös eller utnyttjad på ett skitjobb.
Utan träning kommer min kropp inte orka, jag kommer få ont och jag kommer bli fet.
Utan städning kommer hemmet förfalla och två arga tanter med en kameraman kommer knacka på och göra en tragisk dokumentär om mitt förfallna liv och bostad.

Jag önskar att jag 1. blev snuskigt rik så jag inte behövde studera och jobba, eller 2. blev sjukt intelligent och snabblärd över en natt.

Jag önskar att 1.en personlig tränare kom hem till mig och böjde mina armar och ben i form eller 2. att jag fick superenergi och blev en sån där som måste träna en gång i timmen "jag mår så dååååligt utan träääning, jag är liksom beroende..."

Jag önskar att 1.en städfirma kom hem till mig och sa att jag vunnit livslångt abonnemang hos dem som innefattar allt från damning, plock av grejer, fönsterputs och tvätt eller 2. att jag är de övriga fyra i familjen helt plötsligt började tycka att städa och tvätta är det roligaste man kan göra tillsammans.


Jag lärde mig en sång när jag var liten som min pappa alltid brukade påminna mig om... "önska kostar ingenting" jag tror det var hans sätt att sätta stopp på allt tjat jag hade om nya barbiedockor, böcker och nya skor. Önska på du, önskningen är i alla fall gratis.

Lite perspektiv på detta, jag kan för all del sitta här framför datorn och önska att alla uppsatser var klara, kroppen vältränad och hemmet skinande rent. För önska kostar mig ingenting, det kostar mig ingenting, och det ger mig ingenting...

Jag får helt enkelt sluta önska mig magiska lösningar och själv se till att saker och till blir gjorda.

Välkommen du tråkiga verklighet 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar