tisdag, oktober 22, 2013

en åsa


Är jag på väg mot rätt håll?

Innerst inne vet jag att detta inte är det jag helst av allt vill.
Men man kan ju inte få allt
Man kanske får nöja sig med det som är ganska bra?

Drömmar kanske är just det, drömmar
Verkligheten det vi ska sträva efter?

Jag märker symptomen.
Symptomen som visar att jag inte mår bra.
Och jag tror jag vet vad det är...
mitt mål är inte längre min dröm

Jag känner så ofta att jag gör vad som förväntas av mig
Det är ett bra liv
Jag utbildar mig, jag tar ansvar
försöker anpassa mig till det normala livet

men om man inte är normal då?

Jag vill inte anpassa mig efter världen
jag vill förändra världen
den ska anpassa sig efter mig

det har aldrig funnits "en åsa" innan jag kom till världen
och det kommer aldrig komma någon mer heller
Varför skapades vi unika om vi ändå bara är kopior av varandra?

jag har ingen lust att vara normal
jag vill vara en åsa






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar