söndag, oktober 20, 2013

Hemlös

Idag på stan såg jag en man. Han var mager och hade en grå stickad långkofta. Han gick snabbt och ryckigt och sällskapades av en en riktigt ruggig blandras jycke utan koppel. 

Jag tänkte att den mannen är säkert hemlös och jycken är nog hans enda vän. Spann vidare i mina tankegångar, att trots att hunden inte var kopplad så lät nog polisen det passera eftersom en av poliserna hade ett hjärta av guld som tänkte att om man tar hunden ifrån honom så tar man bort det sista av livsglädjen hos den stackars hemlösa mannen.
Jag funderade vidare på hur det skulle gå om någonting hände med hunden,  eller tvärtom. Om någonting hände med mannen,  var skulle den ruggiga jycken ta vägen då?

Tankarna var många och jag hade hela mannens liv i mitt huvud och hjärta när min käre make kom ut från McDonald's med en varsin kopp kaffe. 
Jag började berätta om det tragiska för maken när jag får syn på mannen igen.  Jag pekar ut honom för min make som förstör allt och säger att den mannen inte såg ett dugg hemlös ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar