måndag, november 04, 2013

Dessa jäkla ramar!

Varför måste alla tavlor kantas av en ram? 
Dessa mästerverk är begränsade till en liten yta.

Allt ska petas på. Jo, ditt arbete är bra, men det blir ännu bättre om du håller dig innanför dessa ramar. Var kreativ och nyskapande, men håll dig inom ramarna.


VARFÖR DÅ????


Jag vill inte leva som en fyrkantig tavla i en ful ram. Jag vill vara som jag är, göra det jag är skapat för att göra och inte en massa skit som samhället och alla runt omkring en förväntar sig att jag ska göra. 

Varför är det så många människor som lever i ensamhet för i vårt välståndssamhälle, varför är det så många som känner sig utanför och dessutom går dyra kurser för att de känner att de måste ändra sig?

VI ÄR OLIKA, och ja jag vet, jag skriver mycket med versaler och det ska man nog inte heller göra men DET SKITER JAG FULLKOMLIGT i !!!!

Jag vill inte leva ett fyrkantigt liv som förväntas av mig, och jag vill inte att andra ska göra det heller!

Anledningen att många människor mår dåligt och misslyckas är inte för att de ÄR dåliga, det är för att de är tvingade att leva ett liv som förväntas av dem! Det vore så mycket bättre om de fick ta sina talanger och drömmar och bara leva det liv som de är skapta att leva.

Det finns så mycket gott i människorna, och jag blir så rädd och ledsen när jag ser att de aldrig får chansen att glänsa. De får istället varje dag känna sig misslyckade.

Våga lev!


Bryt sönder den fula ramen, flisa ner den till småbitar och våga vara den du är!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar