måndag, december 30, 2013

en måndag

Idag fyllde maken ett år klokare, vi firade i dagarna två och han fick många finfina presenter, bland annat en bok jag är lite spekulant på att läsa; "Tiggarflickan" av Alice Munro årets nobelvinnare i litteratur.

Vi tog oss ner på staden för några korta ärenden, men en måndag efter jul och direkt innan nyår och dessutom mellandagsrea är inte den bästa dagen för stadsbesök såvida man inte älskar att trängas och känna hur kroppsvärmen från hundratals stressade Örebroare fyller lokalerna. Först skulle vi till banken och sätta in lite kontanter, den idén var vi inte ensamma om. Som sagt, vardag innan nyår, paniken att vissa sedlar inte kommer vara giltiga efter nyåret samt, skulle jag gissa, julklappspengar som ska sättas in på sparkonton. Det finns en enda automat (i hela Örebro) för sådana ärenden och kön var lång skulle man kunna säga.

När vi väl kom ut var jag yr i huvudet och mådde illa. Efter ett par affärer till styrde vi stegen mot systembolaget för att köpa bubbel till morgondagens tolvslag, inte heller där var vi ensamma. När kön börjar utanför affären tycker i alla fall jag att det är några för många. Maken tyckte vi skulle ta bilen till det andra systembolaget, jag är glad att vi inte gjorde det efter att ha läst  artikeln i allehanda. Vi trängde in oss i fyrans buss och åkte hem bara för att upptäcka att all mjölk var slut. Andas in, andas ut!


Nu är magen mätt av tårta och i vardagsrummet spelar maken playstation move med sin yngsta dotter, jag tänkte kanske ansluta, verkar vara ett bra sätt att förbränna julkalorierna om jag inte ska stanna kvar i källaren och prova på skivstången han också fick i present...
som sagt, många bra presenter ;)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar