tisdag, oktober 16, 2012

ekvationer, fotbollsstrumpor och hundsaliv

Pluggdag! 
Idag har jag fått lite ekvationer gjorda, hittills det roligaste i matten, och jag är sååå lycklig över att ha lämnat bråk! Det hörs ju på namnet att det är hemsk. Ska snart ägna mig åt engelskan, läser världens roligaste bok just nu Sophie Kinsella mini-shopaholic  underbart att kunna få läsa en sådan bok i studierna. Måste bara se till att bli klar med den i tid. 

Hunden satt och tiggde som vanligt när jag åt lunch, jag vände mig bort en halv sekund, då tog hon chansen och slickade på mina bestick!!!
Inte trevligt, inte alls. Men hon hade åtminstone vett att skämmas efter utskällningen
Frågan är hur många gånger hon gjort det innan, som jag inte sett det
Väljer att inte tänka på det.

Öppnade altandörren förut, och en stank värre än den kattkiss-stanken vi Örebroare hade för någon vecka sedan slog mot mig. Ni fotbollsmammor och fotbollspappor där ute är de enda som kan ens föreställa er odören. 

Annars så är livet ganska soft, massa plugg som aldrig någonsin kommer att ta slut, men det är väl en del av livet. Alla har något de måste kämpa med, så är det väl bara. En del människor är arbetslösa, en del kämpar mot dödliga sjukdomar, en del har inget hem och vissa svälter... 

Jag har bara en massa böcker att läsa och uppsatser att skriva. Det är bra att få lite perspektiv på saker och ting




  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar