lördag, oktober 20, 2012

vem sjutton lurade mig hit?

Jag har alltid vetet att jag aldrig kommer vilja studera. 

Jag har aldrig tyckt det har varit särskilt kul, inte ens i lågstadiet då många faktiskt tyckte skolan var rolig. Det blev bara värre och värre med åren, det enda som var kul med högstadiet var håltimmarna när man kunde spela kort på med kompisarna. Jag hade gett upp, jag insåg att studier inte var något för mig. Efter ett vagt försökt till gymnasiet insåg jag att jag inte hade skolplikt, jag kunde sluta, så då gjorde jag det. Vilken befrielse!

Jag har varit nöjd med mitt val!

Men någonting hända, fråga mig inte vad, jag vet det inte ens själv... 
Helt plötsligt hör jag mig själv säga, jag ska plugga! 

Jag ser mig själv gå till en studievägledare som berättar om vad jag behöver läsa på komvux för att komma in på universitetet. Det stämmer inte, den där personen är inte jag, den personen är inte Åsa.

Vad gör jag i denna situation? Hur sjutton hamnade jag HÄR??? Att studera är inte för alla, att studera är INGET FÖR ÅSA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar