söndag, oktober 28, 2012

överkonsument

Hur kunde det bli så här? Hur blev jag en överkonsument? 

När man, efter att man har skänkt och slängt, ändå har överflödigt kvar så ska man nog börja fundera.  Hur mycket behöver en människa för att klara sig, för att ha det bra?

Jag har ett hem, en dörr att låsa, en varm säng att sova i. Det finns rent kallt vatten i kranen och varmt vatten i duschen. Jag äter tre mål mat om dagen och jag kan ta mig en kaffe däremellan. Det finns kläder i min garderob efter alla olika sorts tillfällen och temperaturer. 


Jag ska ta en vit månad! Förutom mat och sådant familjen behöver ska jag inte handla någonting åt mig själv. Det kanske låter lätt, men då menar jag även sådant som frisörshampoo, mascara, böcker, snygga toppar på rea, tidningar eller pennor.  
 

Nej, förresten, jag ska ta ett vitt 2012. Det är inte så långt kvar, så det borde gå ganska lätt. 


Jag får skriva av mig varje frestelse kan tänkas som dyka upp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar