söndag, januari 26, 2014

En helg...

just ja,fam. Bergström/Sääksjärvi
städade ut julen. Granen står nu naken och
skamsen och inväntar nästa jul.
I lördags morse vaknade jag redan klockan sju. Maken sov så gott, men jag var rastlös så jag väckte honom med en av mina underbara idéer. Varför inte dra på sig en mössa över det morgonrufsiga håret, ta första bästa buss ner till staden, kika på hindersmässan och sen gå hem och äta frukost?

Maken svarade ja, och som vanligt blev jag förundrad att jag är gift med en som faktiskt hänger med på mina påhitt.

Jag och maken och vovven drog ner till staden. Knallarna stod påpälsade och plockade med sina korvar och strumpor. Hela Örebro luktade brända mandlar. Vi kom hem med färgglada munkar(inte de som bor i klostret), och sjutton par strumpor. Egentligen betalade vi för sexton, men råkade få med oss ett extra par... Biktade mig lite senare för munkarna.

heliga munkar
Efter en sväng hem till mina föräldrar där jag glufsade i mig massor mat och fika och maken lagade deras dator (de är nog glada att jag gifte mig med en de kan utnyttja) så skulle jag sätta mig och göra klart skolarbetet... det skulle ta max en halvtimme... det blev klart ikväll!

fick äntligen läsa om mig
själv i Icakuriren ;)
Alltså... oj, det är stort ;)
Svärföräldrarna hälsade på, och svärmor dömde ut vår fina blomma... jag tror dock på ordspråket; så länge det finns liv finns det hopp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar