torsdag, januari 16, 2014

nörden

Jag ser framför mig hur alla andra blivande studenter som också ska börja universitetet sitter hemma och förbereder sig; alltså de tar reda på vart de ska vara och vilken tid, sen tänker de inget mer på hela helgen,  klart med förberedelser.

Så ser inte min värld ut. Jag har redan köpt en del litteratur, beställt en del och bokat möte för att köpa begagnat. Jag har skrivit ut introduktionsschema och jag har gått med i Facebooks-grupper. Skaffat studentkonto och studentmail. Jag har kollat karta över universitetsområdet och ja, jag är så där allmänt nördigt förberedd.

Undrar vad man ska ha på sig för att se sådär lagom smart ut, så man smälter in bland alla akademiker. Akademiker! Jag har till och med svårt att uttala ordet.

Jag vet vilka bussar som går dit, jag vet var man köper kaffe. Resten ska nog förhoppningsvis ordna sig. Det är ändå väldigt nervöst...
Undrar om man ska börja använda glasögon? Jag vet att det är en fördom, men folk tror nog att jag är smart med ett par brillor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar