onsdag, januari 15, 2014

En morgon


Vaknade tretton minuter innan bussen skulle gå, är ju rutinerad från tiden jag pendlade och bodde bredvid busshållsplatsen då man tog det lugnt om man hade tre minuter på sig.

Pussade maken adjö och pulsade iväg och hade sällskap av ett tjugotal människor som visst också föredrog bussen denna morgon när det under natten kommit ännu mer snö. Veckans reklam på busskuren visade något resebolag som utlovade resor direkt från Örebro med bilder på glada barn som badade i havet. Går bussen till flygplatsen tro?   Skulle familjen märka om jag var borta en vecka? 

Bussen gick tyvärr bara till resecentrum där det inhandlades stor välbehövlig kaffe, efter lite betänklighet köpte jag även en liten yoghurt. Svärmors röst ekar för evigt i mitt huvud; inget morgonkaffe innan du ätit fil! Det är ingen regel hemma hos svärföräldrarna,  det är tydligen lagen.  Hoppas en drickyoggi dög. Gick förbi Sveriges Radio där musiken strömmade inbjudande. Utanför mitt jobb stod en översnöad elev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar