fredag, januari 17, 2014

schizofrena

Jag har tidigare i mina bloggar antytt att jag har en släng av schizofreni. Det är nog minst två personer som bor i mig. Det är intressant att fundera på vilka dessa personer är och hur de hamnade i just min kropp.

Igår kväll gick maken ner till vårt lilla hemmagym (alltså en skivstång och några gummiband, mer avancerat behöver man inte ha) och frågade om jag ville med. Det ville jag ju såklart inte, för det var kväll och jag ville helst lägga mig och läsa bok. Maken sa då att JAG hade sagt att jag ville träna varje kväll och att han skulle tvinga mig om jag nekade. 
"Det var min andra personlighet som sa det" förklarade jag för maken som skrattade. "Du ska inte lyssna på henne; den där Åsa som säger att hon vill träna". Maken sa att han hellre lyssnade på henne än på mig.

Motvilligt gick jag ner i källaren, la mig på golvet och klagade på ryggont. Maken tittade med förakt på mig medan han spände musklerna och lyfte tusen kilo med en hand, typ.

Helt plötsligt, jag vet inte vad som hände så hoppade min andra personlighet in, den som sagt att hon ville träna varje kväll. Hon lyfte vikter till benen nästan vek sig, hon tränade armar och axlar och kände sig stark. Hon höll på att öppna munnen och lova att träna ännu hårdare varje kväll OCH morgon. Som tur var lyckades jag får övertaget och få henne att hålla tyst.

I morse var jag tillbaka, maken gick ner till hemmagymmet, jag la mig i soffan och tittade på. Mitt andra jag hade sett till att jag fått ordentlig träningsvärk. 




Schizofrena är mitt namn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar